מורכב
מושלם
נדיר

יין עם גוף בינוני עד מלא, בחך מתקבלים טעמי הפטל האדום, טארט דובדבנים חמצמצים, כוכב אניס ורמיזות של מרווה מיובשת. טאננים קצת מתוחים וסוגרים אשר נפתחים ככל שהיין נושם.

קל

מלא

חלק

עוקצני

יבש

מתוק

חומצי

פירותי

טוב לדעת

זן ענבים נביולו
יקב Paitin
מומלץ לשתייה
2019 - 2029
נפח 750 מ״ל
מדינה איטליה
איזור פיימונטה, ברברסקו

דירוג המבקרים

89+
vinous
91
js
90
we

הולך טוב עם

בקר

בשר צייד

גבינות קשות

טלה

פסטה

הארומות של ברברסקו רזרבה סורי פייטין וקייה וינייה 2014 מגיעות אל האף בשלבים, ראשית עולות ארומות הפרחים, בדגש על ורדים, לאחר מכן ארומות של תבלינים על הגריל, מנטול, פרי אדום קליל ונגיעות של אדמת יער.

 

עם גוף בינוני עד מלא בחך מתקבלים טעמי הפטל האדום, טארט דובדבנים חמצמצים, כוכב אניס ורמיזות של מרווה מיובשת. טאננים קצת מתוחים וסוגרים אשר נפתחים ככל שהיין נושם, סיומת פירותית עם חריפות קלה ומעניינת.

 

ברברסקו רזרבה סורי פייטין ווקיה וינייה הוא יין הדגל של יקב פייטין. היין מורכב 100% מענבי נביולו אשר מגיעים מחלקה בנקודה הכי גבוהה של קרו סראבואלה. בחלקה זו ישנו הרכב אדמה ייחודי ובו גפנים ויתקות בנות כ- 67 שנים אשר מניבות ענבים מלאים ומיוחדים. חלקת הסורי פייטין נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר בקרו, בעלת מפנה מערב דרומי. סורי משמעו, בשפה האיטלקית העתיקה, המקום הראשון בו השלג נמס עם קרני השמש הראשונות בחורף. זה הוא "חוק" עתיק אשר לפיו בוחרים את החלקות הכי טובות בקרו.

 

ברברסקו רזרבה סורי פייטין ווקיה וינייה מתיישן כ- 30 חודשים עד 3 שנים בחביות עץ סלובני ואוסטרי בנות כ- 15 שנה. לאחר הבקבוק היין נשאר במרתפי היקב עוד כ- 24 חודשים.

×